Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na zadanie: „Świadczenie usług kompleksowego utrzymania czystości na terenie Szpitala” – znak sprawy: ZP/17/2018
Wojewódzki Specjalistyczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej Chorób Płuc i Gruźlicy w Wolicy k/Kalisza informuje że w postępowaniu dotyczącym przetargu nieograniczonego wpłynęły zapytania i udzielił odpowiedzi i wyjaśnień:
Pytanie nr 1
Prosimy o doprecyzowanie odpowiedzi na pyt. nr 8 z dnia 17.12.2018 r. Zgodnie z załącznikiem nr 10 Zamawiający wymaga od Wykonawcy dostarczenia 2 szt. urządzeń ciśnieniowych do mycia i dezynfekcji – jakiego rodzaju mają to być urządzenia? Zgodnie z odpowiedzią na pyt. 8, Zamawiający informuje, że posiada urządzenie do fumigacji i nie wymaga jego zakupu?
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga od Wykonawcy dostarczenia 2 szt. urządzeń ciśnieniowych do mycia i dezynfekcji łóżek, wózków inwalidzkich i wózków transportowych, oraz wózków Bemarowych do transportu i dystrybucji posiłków. Wykonawca powinien określić sam jakiego rodzaju to ma być sprzęt żeby można nim wykonywać wskazane czynności przez zamawiającego.
Zgodnie z zapisami siwz środki zapewnia Wykonawca.
Pytanie nr 2
Prosimy o doprecyzowanie do której strefy epidemiologicznej należy zakwalifikować Zakład Mikrobiologii – załącznik nr 7?
Odpowiedź:
Zakład Mikrobiologii:
- Pracownie laboratoryjne - strefa III
- Pomieszczenia z autoklawami – strefa II
- Rejestracja, Zmywalnia, Pokój socjalny, Gabinet kierownika, Ciąg komunikacyjny (korytarz, klatka schodowa), Szatnia – strefa I
Pytanie nr 3
Prosimy o potwierdzenie, że oprócz minimalnego zatrudnienia wg potrzeb zamawiającego przedstawionego w załączniku nr 2, w pozostałych komórkach szpitalnych nie wykazanych w ww. załączniku, np. apteki, laboratoria, itp. Zmawiający nie wymaga minimalnej obsady. Jeżeli minimalna obsada w tych komórkach jest wymagana prosimy o jej podanie.
Odpowiedź:
Zamawiający wymaga obsady w Zakładzie Mikrobiologii oraz Dziale Diagnostyki Laboratoryjnej – 1 stałego pracownika w godz. Od 12.00 do 19.00. Pracownik stały ze względu na specyfikę i wspólny na 2 zakłady.
Apteka – 1 pracownik w godzinach od 07.00 do 14.00 ze względu na specyfikę stały.
Pytanie nr 4
Prosimy o podanie średniej miesięcznej ilości porodów, zabiegów operacyjnych oraz zgonów?
Odpowiedź:
Zamawiający wyjaśnia, że ze względu na specyfikę szpitala nie ma porodów ani zabiegów operacyjnych.
Średnia miesięczna liczba zgonów – 1,7
Pytanie nr 5
Zwracam się z prośbą o informację czy Zamawiający udostępni Wykonawcy pomieszczenia na szatnię dla personelu oraz pomieszczenia socjalne, magazynowe i administracyjne dla Wykonawcy?
Odpowiedź:
Zamawiający udostępni nieodpłatnie Wykonawcy szatnię dla personelu oraz pomieszczenia socjalne, magazynowe i administracyjne zgodnie z zapisami § 5 projektu umowy: „W celu prawidłowego wykonania umowy i na czas jej trwania Szpital umożliwia Wykonawcy bezpłatne korzystanie z pomieszczeń znajdujących się w budynku szpitala tj. pomieszczenie prania mopów, pomieszczenie magazynowe, sanitarne oraz szatnię o łącznej powierzchni 79,70 m² oraz udostępnia nieodpłatne korzystanie z mediów tj. prąd, woda, ścieki.
Wykonawca zobowiązany jest na swój koszt zapewnić zgodność warunków wykorzystywanych pomieszczeń z funkcją, które one pełnią w świetle właściwych przepisów.”
Pytanie nr 6
Prosimy o potwierdzenie, że czynności wskazane w opisie przedmiotu zamówienia, służące przygotowaniu pomieszczeń, sprzętów i wyposażenia do procesów diagnostycznych, leczniczych, pielęgnacyjnych i rehabilitacyjnych oraz wykonywane pomiędzy i po zakończonych procedurach diagnostycznych, leczniczych, pielęgnacyjnych i rehabilitacyjnych stanowią niezbędny i nierozerwalny element procedur medycznych, realizowanych w szpitalu.
Odpowiedź:
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 7
Prosimy o potwierdzenie, że poniżej wskazane czynności ( oprócz tych, które są już wykazane w SIWZ i załącznikach ), stanowiące niezbędny i nierozerwalny element procedur medycznych, wchodzą również w zakres zadań wykonawcy:
• pomoc przy myciu pacjentów, podawanie i odbieranie misek z wodą
• pomoc przy zakładaniu/zmianie pampersów, wkładek itp.
• pomoc przy odsysaniu wydalin i wydzielin
• podawanie i odbieranie basenów, kaczek, nocników, misek nerkowych, misek-wanienek, itp.
• zlewanie zawartości basenów/kaczek, opróżnianie worków na mocz
• pomoc przy podtrzymywaniu pacjenta
• pomoc przy zmianie pozycji ułożeniowej pacjenta
• pomoc przy unieruchomieniu pacjenta
• mycie i dezynfekcja bezpośredniego otoczenia pacjenta
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń oddziału
• zmiana zanieczyszczonej odzieży szpitalnej
• pomoc w ubieraniu i rozbieraniu pacjenta
• transport ubrań z lub do depozytu
• pomoc pielęgniarce przy wykonywaniu różnego rodzaju prostych czynności przy pacjencie
• potrzymanie złamanej kończyny przy zakładaniu pacjentowi szyn i opasek gipsowych
• pomoc przy ułożeniu pacjenta w gabinecie RTG
• pomoc przy zakładaniu różnego innego rodzaju opatrunków w czasie zabiegu
• mycie i dezynfekcja sprzętów używanych w procesie zakładania opatrunków
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń zabiegowych
• reagowanie na sygnalizację przyzywową przy łóżku pacjenta
• bezzwłoczne zgłaszanie personelowi medycznemu zauważonych w trakcie realizacji zadań nietypowych zdarzeń i zachowań mogących spowodować szkodę na zdrowiu lub mieniu pacjentów
• wzywanie personelu medycznego w sytuacjach awaryjnych
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń szpitalnych
• mycie i dezynfekcja sprzętów służących do mycia i dezynfekcji
• pomoc personelowi medycznemu przy zmianie odzieży i obuwia
• pomoc personelowi medycznemu przy chirurgicznym myciu rąk
• pomoc instrumentariuszce w przygotowaniu bielizny operacyjnej
• pomoc w przygotowaniu materiałów opatrunkowych
• pomoc w ustawieniu aparatury medycznej
• przygotowanie pojemników na wycinki do badań
• mycie i dezynfekcja sprzętów i aparatury medycznej
• przygotowanie stanowiska dla noworodka
• pomoc przy odśluzowaniu noworodka
• odebranie i zabezpieczenie płodu po porodzie i transport do wyznaczonego miejsca
• podanie pacjentce po porodzie kocy i poduszek
• pomoc przy wykonaniu zdjęć RTG w trakcie zabiegów
• podkładanie misek nerkowych w przypadku wymiotów w trakcie zabiegu
• pomoc przy zmianie podkładów medycznych w trakcie zabiegów
• pomoc instrumentariuszce w trakcie zabiegu przy liczeniu i podawaniu narzędzi
• usuwanie z podłogi gazików i serwet i zgłaszanie ich ilości instrumentariuszce
• wymiana worków w trakcie zabiegów
• wymiana pojemników urządzeń ssących
• pomoc w odsysaniu wydzielin i wydalin
• neutralizacja rozlanych na podłodze wydzielin, wydalin, krwi i innych płynów ustrojowych
• przygotowanie łóżka/wanny do porodu
• rozkładanie pakietów ubrań operacyjnych dla zespołów operacyjnych w śluzie/ sali przedoperacyjnej
• zebranie i wyniesienie z sali operacyjnej/zabiegowej zużytej bielizny operacyjnej
• zmiana serwet i pościeli operacyjnej
• zebranie i wyniesienie z sali operacyjnej/zabiegowej worków z odpadami pooperacyjnymi
• zebranie i wyniesienie z sali operacyjnej/zabiegowej urządzeń wkładów i drenów do ssaków, urządzeń ssących / cewników / kaniul / worków na płyny ustrojowe / sond wraz z ich zawartością oraz opróżnienie ich zgodnie z procedurami
• zebranie i wyniesienie z sali operacyjnej/zabiegowej opakowań po lekach, płynach infuzyjnych, krwi i środkach krwiopochodnych
• mycie i dezynfekcja sprzętów i aparatury medycznej
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń operacyjnych i zabiegowych
• obsługa depozytu odzieży i rzeczy pacjentów
• transport odzieży i rzeczy pacjentów z i do depozytu na oddział lub z oddziału
• obsługa szatni szpitalnej, portierni, rejestracji, informacji szpitalnej, archiwum szpitalnego
• prowadzenie dokumentacji związanej z obsługą ww. pomieszczeń
• pomoc przy karmieniu i dopajaniu pacjentów
• nadzorowanie pacjentów podczas posiłków
• pobranie czystej odzieży z magazynu i transport do komórek szpitala
• przygotowanie łóżka szpitalnego: zdjęcie brudnej pościeli i założenie czystej pościeli
• pomoc przy wymianie zabrudzonej pościeli
• założenie na łóżko pokrewna ochronnego
• transport brudnej pościeli do punktu składowania
• mycie i dezynfekcja łózka szpitalnego
• mycie i dezynfekcja otoczenia łóżka szpitalnego
• zbieranie i pakowanie brudnej bielizny i odzieży szpitalnej
• segregowanie brudnej bielizny i odzieży szpitalnej
• liczenie i ważenie brudnej bielizny i odzieży szpitalnej
• prowadzenie dokumentacji związanej z gospodarką brudną bielizną i odzieży szpitalnej
• zabezpieczanie czystej bielizny i odzieży szpitalnej w worki foliowe
• odpowiednie przechowywanie czystej bielizny i odzieży szpitalnej
• mycie i dezynfekcja pojemników do przechowywania bielizny i odzieży
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń magazynowych bielizny i odzieży
• transport bielizny i odzieży do wyznaczonych punktów
• potwierdzenie zdania brudnej bielizny i odzieży szpitalnej oraz przyjęcia czystej bielizny i odzieży szpitalnej
• segregacja bielizny na poszczególne komórki szpitalne
• prowadzenie punktu zdawania i odbioru bielizny i odzieży szpitalnej
• prowadzenie dokumentacji związanej z praniem bielizny i odzieży szpitalnej
• mycie i dezynfekcja sprzętów do transportu bielizny i odzieży szpitalnej
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń - punktów zdawania, odbioru i przechowywania bielizny i odzieży szpitalnej
• bieżące monitorowanie ilości odpadów w pojemnikach
• opróżnianie koszy i pojemników na odpady
• wynoszenie odpadów z pomieszczenia
• selektywna zbiórka odpadów w jednostkach szpitala
• opisywanie worków na odpady
• transport odpadów do wyznaczonych miejsc składowania
• kontrola temperatury oraz czasu składowania odpadów
• prowadzenie dokumentacji w zakresie gospodarki odpadami
• mycie i dezynfekcja pojemników na odpady
• mycie i dezynfekcja sprzętów do transportu odpadów
• mycie i dezynfekcja miejsc składowania odpadów
• monitorowanie ilości środków
• zgłaszanie bieżącego zapotrzebowania na środki
• rozładunek i magazynowanie dostarczonych środków
• pobieranie środków z magazynu i bieżące uzupełnianie podajników
• dokumentowanie zużycia środków
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń i sprzętów magazynowych
• mycie i dezynfekcja wózków do transportu środków
• mycie i dezynfekcja podajników na środki
• transport narzędzi medycznych
• transport sprzętu medycznego
• transport środków opatrunkowych
• transport środków higienicznych
• transport środków medycznych
• transport wyników badań
• transport dokumentacji oraz korespondencji wewnętrznej
• transport bielizny i odzieży szpitalnej
• transport naczyń i sztućców
• transport odpadów
• mycie i dezynfekcja sprzętów służących do transportu
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń służących do magazynowania sprzętów transportowych
• pomoc przy bezpiecznym ułożeniu/przełożeniu pacjenta
• pomoc przy transporcie pacjenta
• pomoc pacjentowi przy przemieszczaniu się
• mycie i dezynfekcja sprzętów i wózków służących do transportu pacjentów
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń do przechowywania sprzętów transportowych
• pomoc przy rozładunku krwi i środków krwiopochodnych
• transport krwi i środków krwiopochodnych
• zewnętrzna kontrola stanu termotorby/pojemnika do transportu krwi i środków krwiopochodnych
• dokumentowanie czynności transportu krwi i środków krwiopochodnych
• transport materiału biologicznego do badań
• mycie i dezynfekcja sprzętów i wózków służących do transportu krwi i materiałów krwiopochodnych
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń przechowywania krwi i materiałów krwiopochodnych
• pomoc przy rozładunku leków i środków opatrunkowych
• magazynowanie środków i leków
• mycie i dezynfekcja przedmiotów i sprzętów używanych w procesie gospodarki lekami i środkami opatrunkowymi
• pomoc w transporcie leków i środków opatrunkowych
• mycie i dezynfekcja sprzętów transportowych
• mycie i dezynfekcja pomieszczeń i sprzętów aptecznych
Odpowiedź:
Zamawiający wyjaśnia, że wskazane czynności ( oprócz tych, które są już wykazane w SIWZ i załącznikach ), stanowiące niezbędny i nierozerwalny element procedur medycznych, wchodzą również w zakres zadań wykonawcy:
- zlewanie zawartości basenów/kaczek, opróżnianie worków na mocz,
- pomoc przy podtrzymywaniu pacjenta
- pomoc przy unieruchomieniu pacjenta
- mycie i dezynfekcja bezpośredniego otoczenia pacjenta
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń oddziału
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń zabiegowych
- bezzwłoczne zgłaszanie personelowi medycznemu zauważonych w trakcie realizacji zadań nietypowych zdarzeń i zachowań mogących spowodować szkodę na zdrowiu lub mieniu pacjentów
- wzywanie personelu medycznego w sytuacjach awaryjnych
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń szpitalnych
- mycie i dezynfekcja sprzętów służących do mycia i dezynfekcji
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń operacyjnych i zabiegowych
- przygotowanie łóżka szpitalnego: zdjęcie brudnej pościeli i założenie czystej pościeli
- pomoc przy wymianie zabrudzonej pościeli
- założenie na łóżko pokrewna ochronnego
- transport brudnej pościeli do punktu składowania
- mycie i dezynfekcja łózka szpitalnego
- mycie i dezynfekcja otoczenia łóżka szpitalnego
- zbieranie i pakowanie brudnej bielizny i odzieży szpitalnej
- segregowanie brudnej bielizny i odzieży szpitalnej
- zabezpieczanie czystej bielizny i odzieży szpitalnej w worki foliowe
- odpowiednie przechowywanie czystej bielizny i odzieży szpitalnej
- mycie i dezynfekcja pojemników do przechowywania bielizny i odzieży
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń magazynowych bielizny i odzieży
- transport bielizny i odzieży do wyznaczonych punktów
- bieżące monitorowanie ilości odpadów w pojemnikach
- opróżnianie koszy i pojemników na odpady
- wynoszenie odpadów z pomieszczenia
- selektywna zbiórka odpadów w jednostkach szpitala
- opisywanie worków na odpady
- transport odpadów do wyznaczonych miejsc składowania
- kontrola temperatury oraz czasu składowania odpadów
- mycie i dezynfekcja pojemników na odpady
- mycie i dezynfekcja sprzętów do transportu odpadów
- mycie i dezynfekcja miejsc składowania odpadów
- monitorowanie ilości środków
- pobieranie środków z magazynu i bieżące uzupełnianie podajników
- dokumentowanie zużycia środków
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń i sprzętów magazynowych
- mycie i dezynfekcja wózków do transportu środków
- mycie i dezynfekcja podajników na środki
- transport naczyń i sztućców
- transport odpadów
- mycie i dezynfekcja sprzętów służących do transportu
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń służących do magazynowania sprzętów transportowych
- mycie i dezynfekcja sprzętów i wózków służących do transportu pacjentów
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń do przechowywania sprzętów transportowych
- mycie i dezynfekcja sprzętów transportowych
- mycie i dezynfekcja pomieszczeń i sprzętów aptecznych
Pytanie nr 7
Stosownie do zapisu nr 5.1.2 określającego warunki udziału w postępowaniu dot. świadczenia usług kompleksowego utrzymania czystości na terenie szpitala ślemy zapytanie:
czy zamawiający dopuści do udziału w postępowaniu wykonawcę, który posiada doświadczenie w sprzątaniu obiektów( za kwotę niższą niż w SWIZ) nie będących obiektami szpitalnymi.
Odpowiedź:
Zamawiający modyfikuje zapis warunku udziału w postępowaniu pkt. 5.1.2 podpkt. c) zdolności technicznej lub zawodowej na następujący:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże się doświadczeniem w wykonywaniu 2 usług kompleksowego utrzymania czystości ( sprzątania ) świadczonych przez okres co najmniej 12 miesięcy w odniesieniu do co najmniej 2 obiektów, o powierzchni minimum 3000 m2 każdy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Które z wymienionych w załączniku nr 1 oraz 1A powierzchni podlegają konserwacji?
Wykaz powierzchni do arylowania wskazane są w złączniku nr 3 oraz w załączniku nr 4. Dot. „Zakres czynności okresowych” - pkt 6 „Akrylowanie podłóg w salach chorych, korytarzach i holach, dyżurkach pielęgniarskich i lekarskich, w sekretariatach oddziałowych i pokojach socjalnych 2 x w roku”.
Zamawiający wymaga dołączenia do oferty m. in planu higieny z podziałem na strefy czystości. Z racji, że nie wszystkie pomieszczenia zostały dopasowane i wymienione w załączniku nr 9 (strefy higieniczne) prosimy o podanie stref czystości dla:
b) Dział Diagnostyczno – Leczniczy - strefa IV – dodatkowo opisany w załączniku nr 5
c) Pracownie laboratoryjne - strefa III – dodatkowo opisane w załączniku nr 6 i nr 7
f) Pomieszczenia z autoklawami - Dział Diagnostyczno – Leczniczy dodatkowo opisany w załączniku nr 5
Czy Zamawiający posiada lampy bakteriobójcze? Jeśli tak, czy wymagane jest zaoferowanie preparatu do dezynfekcji promienników tych lamp?
Zamawiający wymaga preparatu typu Incidur Spray. Pragniemy zauważyć, że ów preparat nie jest już dostępny na rynku a jego zamiennikiem jest Incidin Liquid Spray. Prosimy zatem o dopuszczenie zamiennika.
Czy do dezynfekcji powierzchni zanieczyszczonej substancją organiczna Zamawiający dopuści preparat chlorowy?
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuści preparat typu Surfanios także do innych pomieszczeń strefy I, II, III poza tymi wymienionymi w załączniku nr 11 (tj. gabinetami zabiegowymi, salami chorych, korytarzami, windami).+
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuści dodatkowe, poza wskazanymi w załączniku nr 11, preparaty dezynfekcyjny (myjąco-dezynfekcyjne) niezbędne do prawidłowego wykonania usługi.
Zamawiający dopuszcza preparaty myjąco-dezynfekujące o pełnym spektrum działania B, V, Tbc, F
Zamawiający w załączniku nr 4 wymaga przeprowadzenia i w pomieszczeniach szpitala wskazanych przez specjalistę ds. epidemiologii i pielęgniarkę oddziałową. Prosimy o informację po czyjej stronie należy zapewnienie urządzenia oraz preparatu do fumigacji.
Zamawiający wyjaśnia, ze wymagany sprzęt został opisany w załączniku nr 10. Zamawiający wyjaśnia, że aparat do fumigacji posiada zamawiający.
Zwracamy się z prośbą o informację czy Zamawiający zalega z płatnościami wobec obecnego wykonawcy świadczącego usługi stanowiące przedmiot zamówienia. Jeśli tak prosimy o wskazanie kwoty zaległego wynagrodzenia oraz okresu z którego występują powstałe zaległości.
Zamawiający wyjaśnia, ze zgodnie z zapisami treści art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych wyjaśnia treść zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Zamawiający w warunkach udziału w postępowaniu wymaga od wykonawców wykazaniem się doświadczeniem w realizacji usług ,,opieki nad pacjentem” podczas gdy przedmiotem postępowania jest świadczeni usługi sprzątania. Prośba o zmianę zapisu.
Zamawiający modyfikuje zapis warunku udziału w postępowaniu pkt. 5.1.2 podpkt. c) zdolności technicznej lub zawodowej na następujący:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże się doświadczeniem w wykonywaniu 3 usług objętych zamówieniem świadczonych przez okres co najmniej 12 miesięcy w odniesieniu do co najmniej 3 szpitali o podobnej ilości łóżek (140 lub więcej), świadczących usług kompleksowego utrzymania czystości na terenie Szpitala w tym całodobową opiekę nad pacjentem o rocznej wartości usługi 500 000 zł. w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.
Zamawiający, w przypadku gdy przedmiotem zamówienia są świadczenia okresowe i ciągłe, dopuszcza nie tylko zamówienia wykonane (tj. zakończone), ale również wykonywane. W takim przypadku część zamówienia już faktycznie wykonana musi wypełniać wymogi określone przez zamawiającego.
Czy zamawiający akceptuje wystawianie i dostarczanie w formie elektronicznej, w formacie PDF: faktur, faktur korygujących oraz duplikatów faktur, zgodnie z art. 106n ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz.U. z 2016 r., Nr 710, z późn. zm.)?
Jeżeli tak, to bardzo proszę o modyfikację wzorca umowy w zakresie sposobu rozliczania się z wykonanej usługi poprzez dodanie następujących zapisów:
1. Strony akceptują wystawianie i dostarczanie w formie elektronicznej, w formacie PDF: faktur, faktur korygujących oraz duplikatów faktur, zgodnie z art. 106n ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz.U. z 2016 r., Nr 710, z późn. zm.).
2. Faktury elektroniczne będą Zamawiającemu wysyłane na adres e-mail: ……………
3. Zamawiający zobowiązuje się do poinformowania Wykonawcy o każdorazowej zmianie ww. adresu mailowego.
4. Osobą upoważnioną do kontaktów w sprawie e-faktur ze strony Zamawiającego jest …………………….